Friday, February 16, 2007

een gedicht van een geweldige vrouw

Dag Lief Been,


Lief been,

Van alle stappen die we samen hebben gezet
Heb jij de helft voor mij gedaan
Bij al die stappen heb je steeds je beste beentje voorgezet
Je was sterk en je deed altijd wat ik van je vroeg
We hebben samen gevoetbald, gefietst, gerend
En vaak hingen we samen op de bank
Broertjes en zusje mochten op je knie
En we stoeiden samen met heit
Zo hebben we 18,5 jaar samen veel plezier gehad
Nooit liet je me in de steek

Tot er een moment kwam dat er een offer nodig was
Toen was jij weer mijn voorste en beste been
Je gaf je vrijwillig op om de pijn
Die ik moest dragen te bevatten en
Uiteindelijk heb je je grootste stuk opgeofferd
Zodat ik verder leven kan
Weet je, nu blijf je voor altijd mijn beste been
Want je bent voor altijd in mijn hart
En in mijn geest, want ik kan je nog steeds gebruiken
Ik kan zelfs wiebelen met je tenen!

Lief been, als je je eenzaam voelt
Daar in de benenhemel
Denk dan aan alle stevige stappen
Die we samen hebben gezet
Aan alle ballen die we achterna hebben gezeten
En aan elke fietstocht die we hebben gemaakt
In mijn dromen blijven we gewoon samen stappen
Nooit zal ik je vergeten
Liefste been, ik hoop dat je lekker slaapt
En ik ben dankbaar voor wat je voor me hebt betekend

Dag Lief Been!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ik vind het een prachtig gedicht, ik ben er stil van.

11:29 AM  

Post a Comment

<< Home